Garantie van Matras Factory
Productgarantie Matras Factory
De productgarantie op de kernen bij MatrasFactory is standaard 3 jaar op basis van afschrijving mits bij het product anders aangegeven.
- In het eerste jaar krijgt u de volledige kosten vergoed voor reparatie of vervanging, inclusief vracht- en voorrijkosten
- In het tweede jaar krijgt u 2/3 van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- In het derde jaar na factuurdatum krijgt u nog 1/3 van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
Voor de producten die aangegeven zijn met 5 jaar garantie, hiervoor gelden onderstaande regels:
- In het eerste jaar krijgt u de volledige kosten vergoed voor reparatie of vervanging, inclusief vracht en voorrijkosten
- In het tweede jaar krijgt u 60% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- In het derde jaar krijgt u 50% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- In het vierde jaar krijgt u 40% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- In het vijfde jaar na factuurdatum krijgt u nog 20% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
Voor de producten die aangegeven zijn met 7 jaar garantie, hiervoor gelden onderstaande regels
- in het de eerste 3 jaar krijgt u de volledige kosten vergoed voor reparatie of vervanging, inclusief vracht en voorrijkosten
- in het vierde jaar krijgt u 60% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- in het vijfde jaar krijgt u 40% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- in het zesde tot het zevende jaar na factuurdatum krijgt u 20% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
Voor de producten die aangegeven zijn met 10 jaar garantie, hiervoor gelden onderstaande regels
- in de eerste 5 jaar krijgt u de volledige kosten vergoed voor reparatie of vervanging, inclusief vracht en voorrijkosten
- in het zesde jaar krijgt u 60% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- in het zevende jaar krijgt u 40% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- in het achtste jaar krijgt u 20% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
- in het negende tot het tiende jaar na factuurdatum jaar krijgt u nog 10% van de kosten vergoed exclusief vrachtkosten
Deze garanties gelden alleen voor schade of gebreken die ontstaan zijn door materiaal- of productiefouten. Bij bovenmatrassen en boxsprings geldt dat schade door oneigenlijk gebruik; het inklinken van de afdeklagen; afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20%, evenals een normale slijtage niet onder deze garantie vallen.
Bij verkeerd gebruik vervallen ook alle garantie aanspraken (bijvoorbeeld:wanneer het matras gebruikt is op de vloer, op een plank of een versleten bedbodem). Ook indien het product zichtbaar vervuild of met geweld beschadigd is, vervallen alle garantieaanspraken. Vochtproblemen kunnen nooit aanleiding geven tot garantie.
Onderhoud van uw matrashoes
Al onze matras hoezen zijn voorzien van een ritssluiting. Wanneer u de hoes gaat reinigen, dient u deze zorgvuldig van de matras kern af te nemen, zodat u de kern niet beschadigt. Alle hoezen kunt u wassen op een temperatuur van 40 graden Celsius (tenzij anders aangegeven) Maak gebruik van een mild wasmiddel. Maak geen gebruik van de droogtrommel en gebruik geen strijkijzer. Houd rekening met de maximaal toegestane was-inhoud van uw wasmachine. Chemische reiniging is toegestaan.
Garantie matrashoes
Op al onze matras hoezen heeft u garantie:
1) de garantie heeft betrekking op alle fabricagefouten en defecte materialen
2) op de tijk en watterings materialen geldt een CBW garantie van drie jaar exclusief vrachtkosten
3) de garantie gaat in bij levering
U kunt geen aanspraak maken op garantie in de volgende gevallen:
1) een verkeerde behandeling of gebruik van het product
2) slijtage of verkleuring van bekledingstijken en garens
3) bij urine-, of bloedvlekken
4) andere zichtbare bevuilingen
5) bij een ongeschikte of niet aangepaste bed bodem
Eventuele kosten die voortvloeien uit reparaties die niet onder de garantie vallen, komen voor rekening van de klant.
Door gebruik te maken van zachte watteringen in de matras hoes, kunnen deze na verloop van tijd tot 65 % blijvend worden samengedrukt. Dit zijn normale veranderingen en vallen daarom niet onder de garantie.
Denkt u aanspraak te kunnen maken op garantie, neemt u dan contact op met onze klantenservice via ons telefoonnummer 0513-640401. Zorgt u er dan voor dat u uw aankoopbewijs en/of factuur bij de hand heeft.
Tot slot
Bij iedere aankoop zijn garantiebepalingen belangrijk. Deze scheppen duidelijkheid voor beide partijen: de verkopende partij en de kopende partij. Wij maken matrassen, in eigen fabriek in Heerenveen, van West-Europese gecertificeerde grondstoffen van zeer hoogwaardige kwaliteit.
Mede door onze jarenlange ervaring, hebben we de expertise opgebouwd om ook garantie te kunnen bieden: wij staan volledig achter ons product. Matrashoezen (tijk) vallen nooit onder deze garantie aangezien de eisen die hieraan gesteld worden van geval tot geval extreem kunnen verschillen. In geval van garantie bepaalt de kwaliteitsbeheerder uit onze fabriek of een product gerepareerd dan wel vervangen wordt.
WIJ MAKEN UW NACHTEN!